Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AKU DAN BMW

Hari jumaat lepas kami pergi JB....sampai JB jew nana n abg mell gerak pegi Singapura...tinggal la aku dan mell kat JB tu....kami mau lepak2 di Danga Bay konon...tp tak tau jalan sebenarnya,yala bukan org JB kan...pastu kami pun set r gps tunjuk jalan ..tp gps tu xbtl r....entah papa jak dia tunjuk,sepatutnya turn right tp dia ckp turn left...ish2....leh sesat di buatnya lau ikut gps 100% sib baiklah mell leh ingat jalan sikit2 jd tak lah kami sesat sampai kl balik..hihihihi.....sampai Danga Bay jak tempat pertama yg kami tuju da tentulah tempat mkn...hihihi...aku sebenarnya kenyang lagi sebab da mkn macam2 dalam kereta..kereta tu da macam kedai runcit lak aku rasa sebab banyak tul makanan..tp aku terpaksa akur sebab aku berjalan dengan orang yg suka oder makanan...mcm2 mell oder mlm tu..ikan bakar,kerang bakar,satay,tomyam,kentang goreng,..dan kami berdua jak yang makan,, adoi!!!!! rasa mo muntah lak tgk makanan byk atas meja..dlm hati aku mcm mn r mo abiskan makanan ni???????.....dia memang suka oder banyak2 tp bukannya mkn byk pun kita yg terpaksa abiskan....mcm mn la aku mo kurus ni r...sib baik la di danga bay tu ada banyak kucing jd minta tolong kucing yg abiskan..hihihihi..selamat aku...

Lepas makan kami mo main2 la tp tengok2 semua mainan da tutup....aLa xdapat nak main..tutup awal sebab hari biasa kot orang tak ramai ....kami pun rancang mo pi The ZOne...
Ada peristiwa melucukan + memalukan terjadi malam tu...mo tau apa???? ....aku start kereta tp kereta xleh jalan.....aduh!!!!! aku dan mell mula penik..camna ni kereta xleh jalan,suda tekan minyak pun tapi xjalan gak....sebenarnya aku xpandai lagi guna kereta tu...yelah kereta BMW kan tak sama dengan kereta2 biasa...mo start pun ada caranya sendiri ...aku pernah gak bawa kereta ni sebelum ni tp drive dari pavi pi damansara jak xda berhenti2 tempat lain...masa mo start kereta pun kena ajar..ni aku terpaksa handle sendiri..adui!!!! masak la aku mlm ni...mo cabut kunci pun tak boleh..alahai mcm mn la ni...mati terkurung la kami dalam kereta ni bisik hatiku....pastu mell pun kol la abgnya...tanya punya tanya rupanya kereta xleh jalan sebab injin lum start lg aku suda letak gear di D...huhuhuhuhu.....aku ingatkan lampu da hidup ,aircond da hidup ,radio da hidup semua da hidup injin da start r rupanya tidak...hahahahaha...patut r kereta xleh jalan ....malu tul....lau xtau bawa kereta BMW memang xleh nak curi la....hikhik...lagi satu aku selalu lupa turunkan hand brek...aku biasa bawa kereta wish hand breknya di kaki jadi aku lupa r hand brek di tepi tu...entah r napa aku mengelabah tul lau bawa BM tu...

Masa mau balik KL aku lak kena suruh drive...adoi!!!! dr johor pi kl....takutnya...aku bukan takut apa la tp aku xyakin mo drive lau tuan punya kereta duk belakang...lagi2 aku lum biasa lg bawa BM ni..tekan kuat sikit mcm mo drift lak rasanya...aku tada pilihan kena drive gak sebab abg mell da ngantok dan memang suda wat perjanjian dari KL lg..aku tawakkal jak la....da la jalan berkabus lak malam tu rasa macam kat genting lak..

Aku agak fobia sikit la masa drive tu sebab masih teringat lagi kejadian tayar kereta wish yg aku bawa botak aku tak sedar langsung ....kejadian di highway JB-KL r tu..sepanjang jalan aku selawat tuk hilangkan ketakutan dan mohon selamat sampai ...bila sampai area melaka aku rasa gerun lagi sebab teringat peristiwa kemalangan bas delima yg mengorbankan ramai nyawa tu..aku mula pecut laju2 sebab mo cepat2 kuar dari area melaka....sampai aku tak sedar meter da mencecah 180...aku sedar pun bila mell tegur aku suruh bawa 120 jew...
www.tips-fb.com
komen sikit,kalau suke like sekali ye

1 comments:

Mars Mell-o said...

iya lah kata tak pandai bawa BMW tapi pecut sampai 180km hahahaha wow..nasib baik i sound suruh maintain 120km kalau tak macam JET kereta tu jadinya

Post a Comment

LETAK LINK KORANG KAT SINI